יום שלישי, 8 בפברואר 2011

"אני רואה את הטעות, אבל אני בטוח שגם אתה יכול למצוא אותה"

אלגברה, תלמיד בכיתה יב 3 יחל :
טעה בהעברת אגפים בניסיון לפתור משוואה ריבועית. כתוצאה מכך הוא קיבל מספר שלילי בתוך השורש של נוסחת השורשים. הוא יודע שאין שורש למספר שלילי ולכן מבין שהוא נתקל בבעיה, אבל התלמיד הממוצע לא כל כך ממהר לבדוק את מה שהוא רשם הרגע על הלוח ובד"כ מחכה שהמורה יצביע לו על מקור הטעות. במקרה זה, אם הטעות היא טעות שאני משוכנע שהתלמיד יכול למצוא אותה לבד אני אומר "אני רואה את הטעות, אבל אני בטוח שגם אתה יכול למצוא אותה" לרוב זה מספיק כדי לתת לתלמיד את האישור שיש טעות והוא מסוגל למצוא אותה ומכאן "הדחיפה" שהוא צריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה